Log in
Henry Meijdam en Joris Huizinga spreken met hoofdrolspelers in de uitvaartbranche, en vervolgens met alle actieve ondernemers die mee willen denken over één nieuwe overkoepelende uitvaartorganisatie, een spreekbuis voor de branche. Over een jaar weten we of de tijd er rijp voor is.
Marjon Weijzen

De beoogd voorzitter – Henry Meijdam – en beoogd directeur – Joris Huizinga – van een nieuw overkoepelend uitvaartplatform overleggen in hemdsmouwen in het Grand Café van crematorium Daelwijck in Utrecht. Op tafel staan kannen met water, koffie en cake. “Je gelooft het niet”, lacht Huizinga, wijzend op de cake, “klassieke uitvaartcake!” Hoewel het gebouw wat gedateerd aandoet – zowel Huizinga als ik herinneren het ons sprankelender – is het volgens VVD’er, ondernemer, bestuurder en oud-burgemeester Meijdam nu stukken beter dan toen zijn vader hier gecremeerd werd. Goedkeurend: “Ik denk dat ze dezelfde interiordesigner hebben als de Van der Valk-hotels, die zijn tegenwoordig ook hip and happening.”

De heren zijn vandaag precies drie weken aan de slag, Huizinga twee dagen per week, Meijdam één dag per week. Ze kenden elkaar niet – werden gekoppeld door wervingsbureau Ebbinge – en hebben al ontdekt dat ze hetzelfde gevoel voor zwarte humor delen. En ook