Log in
Brancheblad Uitvaartzorg schrijft dit jaar elk nummer over onlinemarketing. Online koplopers vertellen over hun strategie en we gaan wat dieper in op enkele onlinekanalen en -portalen. Deze keer: Merel Brans (Dela) en Mireille Schram (Mireille Schram Uitvaartzorg, Ermelo) over verhalen die gelezen moeten worden, ofwel: blogs.
Ingeborg van den Wijngaart

Zowel bij het grote Dela als bij zzp’er Schram is de reden om blogs te publiceren: het echte verhaal vertellen. Informatie geven waar behoefte aan is. Mireille Schram: “Ik wil mensen een inkijkje geven in mijn werk. Laten zien hoe het echt is. En daarbij wegblijven van ‘u moet’ of van borstklopperij. Daarom schrijf ik vanuit mijn gevoel: wat ik ruik, zie en voel tijdens mijn werk.”

Ook Dela geeft ‘een kijkje achter de schermen’, waarin medewerkers van de verschillende afdelingen vertellen over hun werk. Daarnaast deelt Dela actuele onderwerpen, zoals corona of duurzaamheid. Het team contentmarketing van Dela bestaat uit zes specialisten, die zich ook bezighouden met onder andere de merkcampagne, sponsoring en e-mailmarketing. “Het schrijven van blogs is echt een vak”, aldus Merel Brans. Bron van inspiratie zijn voor hen bijvoorbeeld de vragen van leden en niet-leden die bij de klantenservice binnenkomen.