Log in
Brancheblad Uitvaartzorg schrijft dit jaar elk nummer over onlinemarketing. Online koplopers vertellen over hun strategie en we gaan wat dieper in op enkele onlinekanalen en -portalen. Deze keer: Mijndert Rebel (Rebel’s Begrafenisonderneming, Huizen) en Christian van der Gaag (Matrice Uitvaartbegeleiding, Schiedam) over online wel of niet uitbesteden.
Ingeborg van den Wijngaart

Tot vorig jaar deed Mijndert Rebel, eigenaar van Rebel’s Begrafenisonderneming (15 medewerkers, 225 uitvaarten per jaar), de online activiteiten zelf. “De tijd die dat kost en de zich snel ontwikkelende techniek achter de website waren de belangrijkste redenen om het werk uit te besteden”, licht Rebel zijn keuze toe. De keus is gevallen op een bedrijf dat niet specifiek werkzaam is in de uitvaartbranche. “Onze site is de basis van onze online aanwezigheid. Deze professionals zorgen ervoor dat we constant goed vindbaar zijn. Ik wil rechtstreeks op Rebel gevonden worden, niet via een algemene uitvaartwebsite. Voorheen stonden we landelijk in Google op plek drie of vier van de zoekresultaten, nu moeten we daar meer moeite voor doen. Ofwel, advertenties voor plaatsen. Het streven is nu om in de regio Huizen hoog in de resultaten te staan en dat lukt.”

Ideeën aanleveren