Log in
Brancheblad Uitvaartzorg schrijft dit jaar elk nummer over onlinemarketing. Online koplopers vertellen over hun strategie en we gaan wat dieper in op enkele onlinekanalen en -portalen. Deze keer: Peggy de With (41), Philia Uitvaartbegeleiding (Zuid-Beijerland) en Susanne Duijvestein (34), Susanne bij afscheid (Amsterdam) over de rol van sociale media.
Ingeborg van den Wijngaart

Peggy de With gebruikt Facebook, Instagram en LinkedIn: “Facebook om de 50-plussers te informeren, Instagram voor de meer beeldende generaties daaronder en LinkedIn alleen voor collega’s.” De With startte in 2019 naast het freelancen haar onderneming en heeft de afgelopen twee jaar 120 uitvaarten gedaan. Ze is enthousiast over onlinemarketing, zet het vooral in om door consumenten gevonden te worden en kent ‘de regels’: regelmatig (re)posten, site optimaliseren voor zoekmachines en betaald adverteren. Dat laatste doet ze zowel online als in het lokale krantje. “Die advertentie kost jaarlijks zo’n 4.000 euro, ongeveer de helft van mijn marketingbudget. Maar het zorgt voor de nodige naamsbekendheid in deze nog vrij conservatieve regio.”

Inspiratie

Geen krantenadvertenties voor Susanne Duijvestein: “Ik geef geen euro uit aan marketing.” Ze doet haar publicaties zelf, op haar site, Facebook, Instagram, Pinterest, Spotify en LinkedIn. Vooral met berichten over ‘het leven’, natuur, duurzaamheid, cultuur, kunsten en