Log in
“Een prima product is nog geen sterk merk”, stelt marketeer Anne Marie Scheepers. Haar devies: besteed minder tijd en geld aan marketing en meer aan bepalen wat je onderscheidt. En werk meer samen.
Marjon Weijzen

“Hoezo is de uitvaartmarkt verzadigd?” Anne Marie Scheepers van communicatiebureau SCHMUHL vindt van niet. “Het sterftecijfer gaat nog groeien.” Het gaat er volgens de communicatieadviseur, die de communicatie doet voor Zuylen Uitvaartverzorging en deze maand een presentatie gaf bij het BGNUNetwerkEvent, om dat je relevant blijft. “In de lokale sufferdjes zie ik nog steeds advertenties met rijtjes foto’s van uitvaartverzorgers. Wat wil je daarmee zeggen?” Ze vervolgt: “Je moet je realiseren dat een prima product nog geen sterk merk levert.” Ook de hausse aan pakketuitvaarten vindt zij geen stap in de goede richting. “Mensen kiezen niet op prijs, ze willen steeds meer maatwerk.” Al nuanceert ze haar standpunt ook wel weer: “Bij een pakket weet je wel waar je aan toe bent. Mensen willen wel zekerheid.” Maar niet alléén zekerheid. “Ze willen vooral dat er goed naar hen geluisterd wordt.”

Raken

Dela heeft het beter begrepen, vindt Scheepers. “Hun commercials raken. De boodschappen zijn uit het leven gegrepen, waarmee…

Een verslag van de presentatie van Anne Marie Scheepers op het BGNU NetwerkEvent van 2 oktober is te lezen op: bgnu.nl.