Log in
Brancheblad Uitvaartzorg schrijft dit jaar elk nummer over onlinemarketing. Online koplopers vertellen over hun strategie en we gaan wat dieper in op enkele onlinekanalen en -portalen. Deze keer: Josche Ouwerkerk-Neven (Solace Uitvaartbegeleiding, Gouda) en Erik Janssen (Uitvaartzorg Salland, Hardenberg) over hun ervaring met onlineplatforms.
Ingeborg van den Wijngaart

Beide ondernemers zitten net een aantal jaar in het vak en kennen de verleiding om op aanbiedingen van de online zoek- en vergelijkingspagina’s in te gaan. Josche Ouwerkerk-Neven: “Als ik dan even wat minder uitvaarten heb en ik lees zo’n mooi verhaal van collega’s die goede ervaringen hebben met bijvoorbeeld Decidee (inmiddels opgeheven, red.), Uitvaartkrachten, Trustoo of RememberMe, dan ga ik toch weer twijfelen. Zal ik toch ook maar meedoen?” Ouwerkerk verzorgt gemiddeld zo’n dertig uitvaarten per jaar en heeft haar profiel op een aantal platforms gehad. Dat heeft haar niets opgeleverd. “Ik ben nog nooit gebeld door een familie die daar mijn naam had gevonden. En ik ben geen prijsvechter. Volgens mij zoeken klanten vooral een goedkope uitvaart via sommige van die platforms, ze zijn dan denk ik niet op zoek naar mij. Dus ik heb me voorgenomen om me niet meer zo snel te laten verleiden. Het