Log in
Waar kiest de consument voor? Voor een uitvaartondernemer die goed werk levert natuurlijk. Maar ook voor een bedrijf dat hem op het lijf geschreven is, want de uitvaartconsument kiest steeds bewuster. En kijkt graag naar aansprekende foto’s.
John Hermse

Al die kliks op die foto’s, Fons Korstanje stond er wel even van te kijken. Korstanje is een van de mensen achter Decidee, een website waarop nabestaanden een uitvaartverzorger naar hun smaak kunnen uitzoeken, maar ook een ideale manier om erachter te komen waar mensen zich door laten leiden bij die zoektocht. Door foto’s dus. Niet alléén door foto’s natuurlijk, maar het plaatje plus het bijbehorende praatje op een website van de uitvaartondernemer blijkt in ieder geval bij online uitvaartshoppen heel belangrijk. “Mensen zoeken op foto’s, we waren echt verbaasd dat hier zoveel op geklikt werd”, zegt Korstanje. “En de bijbehorende teksten worden heel goed gelezen.”

Plaatje

Pieter Westerhuis heeft het ook gemerkt. Hij is medeoprichter van Trustoo, waarop consumenten naast uitvaartverzorgers ook notarissen, boekhouders, notarissen en mediators kunnen vergelijken. “Als we navragen blijkt er iets tegenstrijdigs: mensen zeggen dat het niet uitmaakt hoe iemand eruitziet. Ze kijken naar goede cijfers