Log in
In Hart voor de Zaak vertelt een ondernemer of manager over zijn bedrijf.
Redactie

Hoe bent u in uw huidige functie terechtgekomen?

“Ongeveer twee jaar terug is de afdeling klanttevredenheid opgericht en ben ik er manager geworden. Daarvoor werkte ik al zo’n twintig jaar in verschillende functies bij Monuta.”

Wat doet uw afdeling?

“We registreren klachten, zowel over uitvaarten als over verzekeringen. De verzekeringsklachten handelen mijn twee collega’s zelf af; de uitvaartgerelateerde klachten spelen we door naar de managers van de uitvaartclusters. Verder verwerken we de klanttevredenheidsonderzoeken die zijn ingevuld door opdrachtgevers van uitvaarten. Voor de verzekeringen doen we ook twee keer per jaar een klanttevredenheidsonderzoek. Wij analyseren de resultaten van deze onderzoeken en formuleren verbetervoorstellen. Tot slot zorgen we ervoor dat informatie omtrent de keurmerken – het Keurmerk Klantgericht Verzekeren en het Keurmerk Uitvaartzorg – terechtkomt in de lijn.”

Doen jullie méér dan is voorgeschreven door het Keurmerk Uitvaartzorg?

“Zeker. Ik zal een voorbeeld geven. Het Keurmerk Uitvaartzorg schrijft voor dat je klanttevredenheidsonderzoek