Log in
Brancheblad Uitvaartzorg schrijft dit jaar elk nummer over onlinemarketing. Online koplopers vertellen over hun strategie en we gaan wat dieper in op enkele onlinekanalen en -portalen. Deze keer over de uitvaartplatforms van Peter van Schaik (Uitvaart.nl) en Orlanda Adams (RememberMe).
Ingeborg van den Wijngaart

Bijna twintig jaar zit er tussen de online entrees van Peter van Schaik en Orlanda Adams. Toen Van Schaik in 1996 startte met Uitvaart.nl bestond Google nog niet en was seo (zoekmachineoptimalisatie) een nog (bijna) onbekend begrip. Toen Adams met RememberMe het platformspeelveld betrad, had het hele vindbaarheidsverhaal voor haar geen geheimen meer.

Van Schaik koos destijds bewust voor een logische naam: “Omdat je nog niet kon zoeken in Google moest het platform een generieke naam hebben om gevonden te worden.” Het belangrijkste doel van zijn platform is informatie geven aan zowel professionals als consumenten. Ook brengt Van Schaik nieuws en heeft hij met mr. Willem van Putten een deskundige en veelvuldig geraadpleegde uitvaartjurist in zijn contentteam.

Adams besloot zes jaar geleden dat ze een online platform met meer vernieuwende onderwerpen miste en lanceerde RememberMe,