Op de een of andere manier lijken jongeren en de dood vaak een ‘mediageniek’ onderwerp. Wanneer jonge mensen overlijden is er nogal eens de nodige (sociale)media-aandacht. Op zich ook wel begrijpelijk. We willen toch graag met elkaar geloven dat mensen pas overlijden als ze erg oud zijn en een lang en gelukkig leven hebben gehad. Maar helaas is dat niet de realiteit. Ook jonge mensen overlijden of krijgen te maken met het overlijden van andere jonge mensen in hun omgeving.