Log in
Het mag best wat minder oubollig. Jongeren geven tips over wat er mag veranderen in de uitvaartbranche. Ook geven ze aan waaraan je specifiek moet denken bij (uitvaarten van) jongeren.
Redactie

Whitney Tan-A-Kiam, Amsterdam:

“Ik wilde altijd al samen met mijn zusje een bedrijf. Na het overlijden van onze oma, twee jaar geleden, werd duidelijk dat het een uitvaartbedrijf zou worden. Ik heb de opleiding bij Meander gedaan en binnenkort is de start van Uitvaartonderneming Milly. Wat er anders kan? Vooral de digitale informatievoorziening. Hoewel iedereen telefonisch en face-to-face erg uitnodigend en behulpzaam is, zouden er meer digitale informatievoorzieningen mogen zijn. Als ik nu informatie opvraag, krijg ik vooral uitnodigingen om langs te komen, in plaats van antwoorden op mijn vragen. Erg leuk en heel aardig, maar niet handig. Daarnaast werd mij gevraagd of ik iets wilde faxen. Bestaat dat nog?”

Randy Slosser, crematoriummedewerker Dela Nedermaas, Geleen:

“Als er een jong iemand overlijdt, is dat vaak extra verdrietig. De diensten zijn vaak emotioneler en een stuk drukker. Het verdriet om een leeftijdsgenoot kan me echt raken.”

Mandy Kloeg, Kloeg Uitvaart Rotterdam:

“Jongeren lezen veel op