Log in
Het juninummer van Brancheblad Uitvaartzorg verschijnt binnenkort. Een nummer over omgaan met klachten.
Redactie

Een klachteninstituut waar elke uitvaartprofessional bij aangesloten is. Niemand in de branche lijkt er bezwaar tegen te hebben, als de ombudsman voor de hele branche zou werken, integendeel, het idee wordt branchebreed toegejuicht. Maar hoe het geregeld moet worden, is nog een zoektocht.

Hoe ga je om met een ontevreden nabestaande die klaagt over de uitvaart? Reageer meteen, laat ze uitpraten en vooral: maak er geen ‘welles/nietes’ van. “Je eigen gevoel met ‘ja maar’ moet je inslikken.”

Begraafplaatsbeheerders laten zich vaak behoorlijk kritisch uit over uitvaartverzorgers, merkte De Begraafplaats-hoofdredacteur Anja Krabben. Vooral over de zzp’ers. Een begraafplaatsbeheerder vertelt over haar ervaringen.

In de opinierubriek stellen we de vraag: Is het nodig om een rechtsbijstandsverzekering bij te houden?