Log in
Vorig jaar behandelde ik geen klachten waarbij familieconflicten een rol speelden, wel waarin geld de voornaamste rol had.
Eddy Heuzeveldt

Een uitvaartondernemer moet bij het opstellen van een begroting informeren naar bestaande uitvaartverzekeringen. De uitvaartondernemer kreeg van de opdrachtgever een polis overhandigd en maakte een kostenbegroting die binnen het verzekerde bedrag bleef. Hij ging ervan uit dat de polis de meest recente zou zijn. Dat bleek niet het geval. Deze uitvaartondernemer had nagelaten om telefonisch navraag bij de verzekeraar te doen. Had hij dat wel gedaan, dan was het duidelijk geworden dat de verzekering enkele maanden geleden door de erflater was bijgesteld, waardoor de geldverzekering was verlaagd. Daardoor konden niet alle uitvaartkosten worden gedekt en moest klager ruim 1000 euro bijbetalen. In deze zaak ben ik van oordeel dat de uitvaartondernemer onzorgvuldig heeft gehandeld en de betaalde nota van 1120 euro aan klager moet terugbetalen.