Log in
Een opdrachtgever diende veertien klachten in.
Eddy Heuzeveldt

Een opdrachtgever diende veertien klachten in. Het ging niet alleen om de uitvoering van de uitvaart, maar ook over de informatie door de uitvaartondernemer, de totstandkoming van de offerte, de algemene informatie op de website en het verzorgen van proefdrukken van de rouwadvertentie.

De uitvaartondernemer nodigde de klager vervolgens uit voor een gesprek. Dat is in zijn algemeenheid een goede benadering. Het gesprek leidde helaas niet tot een oplossing. Klager diende zijn klachten vervolgens bij mij in. Het verweer van de uitvaartondernemer bestond uit het sturen van een verslag van de bespreking, zonder specifiek in te gaan op alle afzonderlijke klachten. Als ombudsman kan ik dan weinig anders dan de klachten in beginsel gegrond te verklaren, zelfs als sommige klachten, zoals dat de interne communicatie beter zou kunnen, meer als een tip dan als een klacht kunnen worden geïnterpreteerd. Alles bij elkaar opgeteld ontstond