Log in
metaEen keurmerk, opleiding, onderzoek, ervaringen delen en liefdevolle vormgeving: kwaliteit heeft ontelbare aspecten. Deskundigen uit en rondom de uitvaartbranche over de vraag: hoe organiseer je kwaliteit rondom uitvaartzorg?
Redactie

Minimumeisen

Matthijs de Gee, voorzitter Stichting Keurmerk Uitvaartzorg:

“Laat ik duidelijk zijn: het organiseren van kwaliteit is aan de uitvaartondernemer zelf! Hij of zij werkt dagelijks met nabestaanden en kent hun wensen en behoeften als geen ander. De verantwoordelijkheid voor een hoogwaardige dienstverlening kan dus nooit bij een ander terechtkomen dan de ondernemer, ook niet bij een keurmerkstichting. Een keurmerk kan echter wel een belangrijke bijdrage leveren. Ons Keurmerk Uitvaartzorg garandeert dat de onderneming voldoet aan een aantal essentiële minimumeisen. Als je hieraan voldoet, dan beschik je over de noodzakelijke basis om kwaliteit te kunnen leveren. Als je er niet aan voldoet, dan resteren slechts goede voornemens. En dat is een serieus risico, want daarmee is, zoals het oude spreekwoord zegt, de weg naar de hel geplaveid…”

Liefdevolle vormgeving

Ida van der Lee, projectleider kunstproject Allerzielen Alom:

“Vertrekpunt bij rituele kunstprojecten is een liefdevolle vormgeving. Omringd door liefde en schoonheid, en