Blogs

Bekijk alles
  • 01:37
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Wie gaf de opdracht?

12 / 10 / 2018

Stel: je bent ooit getrouwd met een partner, van wie je twee kinderen krijgt. Een scheiding…

  • 01:10
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Andere ombudsman

01 / 02 / 2018

Als Ombudsman Uitvaartwezen kan ik niets betekenen voor nabestaanden als er sprake is van een gemeentelijke…

  • 01:06
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Doe het niet digitaal

01 / 12 / 2017

Er is geen ontkomen meer aan: we doen steeds meer digitaal. Het face-to-face-contact maakt plaats voor…

  • 01:05
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Cultuurverschillen

01 / 11 / 2017

In verschillende culturen wordt de overledene verzorgd door nabestaanden en voeren zij alle rouwrituelen uit. Er…

  • 01:13
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Familie raak je nooit kwijt

01 / 10 / 2017

Een uitvaart laat zien hoe de familieverhoudingen zijn. Ik heb veel familieconflicten langs zien komen. Bijvoorbeeld…

  • 01:02
  • 0
  • 0

Marliz Schellekens

Samen uit, samen thuis

01 / 09 / 2017

Een verbaasde klager kreeg een hogere rekening wegens uitloop van de aulatijd. De uitvaartondernemer verwees naar…


Artikelen

Klanten klagen op internet. “Wie doet er wat mee?”
02:46

Klanten klagen op internet. “Wie doet er wat mee?”

Ontevreden nabestaanden die niet terecht kunnen bij de uitvaartombudsman kunnen altijd nog hun toevlucht nemen tot…

Ingeborg van den Wijngaart


Nieuws

Meer klachten bij Ombudsman
00:35

Meer klachten bij Ombudsman

In 2017 zijn 118 klachten ingediend, staat in het jaarverslag van het Klachteninstituut Uitvaartwezen, weer meer…

Redactie