Log in
In dit themanummer over ‘je onderscheiden in een verzadigde markt’ portretteren we een aantal succesvolle uitvaartbedrijven. In de sector ‘groot’ was de keuze niet moeilijk. Waar Monuta voortstrompelt na een zeer pijnlijke reorganisatieronde en menigeen zich afvraagt of Yarden het einde van het jaar haalt, blijft marktleider Dela gestaag groeien.
Marjon Weijzen

In de sector ‘midden’ reageerde de gehele redactiecommissie zo positief op de naam ‘Alexander van der Pijl’ dat we de directeur en eigenaar van Dunweg meteen ook voor de redactiecommissie vroegen. Wel waren er meer gegadigden in dit segment, onder wie Roel Stapper van het Bredase Zuylen. Het uitvaartbedrijf is onderdeel van een stichting die ook een crematorium en begraafpark beheert, en sinds kort bovendien een ‘white label’ uitvaartcentrum uitbaat. Een regionale uitvaartorganisatie die het goed doet en vaak in het nieuws is. Anne Marie Scheepers, die er verantwoordelijk is voor de marketing, sprak onlangs voor een overtekend BGNU-NetwerkEvent. Voor wie het miste: in dit nummer laat zij haar licht schijnen over uitvaartmarketing. Een eenpitter uitkiezen was het moeilijkst. Daar zijn er verreweg het meest van, en het is lastig inschatten wie het van de (relatieve) nieuwkomers goed gaat (en blijft) doen. En dan moeten ze ook nog mee willen werken. De eerste die we vroegen was een eenpitter uit…